maandag 18 augustus 2008

review prospection






review aspect / 5050





(postkaart van de reeks ‘half of fifty-fifty’ rond 1989,
edions in-no-cent (inexsistent).

Omtrent de deelname aan cakehouse 08 project
“het veld heeft ogen, het woud heeft oren"

Uitgangspunt is de eerste kennismaking met de ‘petroliumhaven zuid’ – in feite kort na mijn aankomst, met de fiets de omgeving verkennend... het was toen een tamelijk desolaat deel van de stad en daarom fascinerend. In de loop van 1988 (denk ik, of 87) werden een aantal olie opslagtanks afgebroken en ik maakte een reeks foto’s, waarvan ik later (1989) een gebruikte voor een postkaartenreeks voor fifty-fifty, een set van vier kaarten met als titel ‘half of fifty-fifty’. Op de bewuste kaart is een deel van de opslagtank “Fiktief Entrepot Nr. 46” te zien... Ik vond het een goede referentiepunt omdat ik momenteel in het F46 of te wel bureau gruzemayer bezig ben bij wijze van overgang, tijdelijk entrepot / depot, en dit project goed bij mijn revue-project ‘ recherches (e)aux submersibles’ past.

more soon...

there are also some images on
http://picasaweb.google.com/gruzemayer/Scheldcake2008

Geen opmerkingen: